måndag 11 mars 2013

Vaddå internetberoende?

Guuuuud, vad frustrerande! I fredags beställde jag tågbiljetter till killarna via datorn. När vi skulle iväg började såklart bilen strula och gick knappt framåt, trots att jag stampade pedalen i ända ner i golvet. Så självklart åkte tåget precis när vi kom springandes på stationen. Grrrrr... Blev till att köpa nya biljetter, vilket kändes sådär med tanke på ekonomin just nu!

När jag skulle därifrån gick bilen naturligtvis betydligt bättre och efter ett snabbt stopp på ÖB var den helt plötsligt helt ok igen. Vafaaaaan??

Hemma igen skulle jag sätta mej med lite skolarbete igan, men kom överhuvudtagen inte ut på internet. Hm...? Kollade telefonen - samma sak där! Drog ut adsl-modemet, men fortfarande ingen signal. Provade att ringa hem från mobilen... Signalerna lät som om dom gick fram, men det ringde inte. Ringde via mobilen till telefonoperatören och felanmälde. På lördagen ringde plötsligt hemtelefonen. Jag svarade, men det bara knastrade. En gång till, samma sak. Jag hoppades det var reparatörerna, men sen ringde mobilen och det var min mamma som försökt ringa...

På söndagen hände samma sak, men då var det på telefonoperatörens uppdrag. "Fungerar inte din telefon?" Men vafaaaaaan??? Om den fungerat hade jag väl inte felanmält?

I eftermiddags hörde äntligen reparatören av sej! Tydligen hade Telia (inte min operatör, men äger nätet) provmätt i fredags efter min felanmälan, men fick då ingen felkod. När reparatören mätte idag fick han däremot felkod och kunde efter lite klurande lokalisera felet till en anslutning vid en telestolpe, så nu funkar det igen. Jippiiiiie!!!! =)

Men... Så kom såklart nästa bekymmer! När jag skulle gå in och kolla univeritetsmailen funkar inte den nu istället. Vafaaaan???


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar