fredag 21 februari 2014

Vad är det för fel på vissa egentligen???

Igår var jag i stallet på eftermiddan, eftersom det var jag som hade insläppet. Det sista jag gjorde var att göra iordning mat för kommande 3 måltider; dvs kväll - morgon - insläpp. Är man där en tid ena dagen och en senare nästa, blir det såklart problem med att kunna göra iordning maten, men för att den som fodrar ska veta vad alla ska ha om det inte är förberett har vi en pärm med allas foderstater. Förra året fungerade detta alldeles utmärkt och dom gånger någon/några inte hunnit fixa tills jag fodrat, så har jag såklart sett till att lösa detta. Hästarna måste ju helt enkelt få sin mat!

Ikväll kom jag till stallet tio över åtta. Kvällsfodring ska ske mellan kl 20 och 21. För ovanlighetens skull hade dom då fodrat alla hästar - UTOM MIN!!! Hur tänker man då? Antingen gör man väl iordning och fodrar alla eller ringer och kollar med ägaren till den som inte har något iordninggjort hur att göra. Jävla idioter! Inte konstigt att min häst verkar hata den där familjen och t.o.m kickade mot morsan i familjen.

Medans jag, efter att ha fixat kvällsmat till min stackars häst, mockade hade dom såklart släckt och stängt foderladan också. I förrgår lämnade dom istället tänt i stallet fast jag redan sagt hejdå innan jag gick ut i foderladan. KOMMUNIKATION undrar jag om dom vet vad det är överhuvudtaget! Grrrrrrr...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar