lördag 18 april 2020

Förbannades helvete!


Var in på Facebook och la in en kort annons för helgkampanjen i barnklädesbutiken och precis när jag klickade på aktivera på annonsen fick jag plötsligt upp att jag måste identifiera mig för att kunna fortsätta använda Facebook. Va? Första frågan var fyll i ditt mobilnummer för att få en kod för att kunna låsa upp. Men jag har aldrig lämnat något mobilnummer, så hur tänkte dom där? Vore kontot hackat hade det ju bara varit för den som hackat att skriva sitt nummer! Fyllde i företagets nummer och skickade, eftersom jag tänkte att det hade med annonseringen att göra. Fick en sms-kod som skulle skrivas in. Gjorde så. Fick då upp att jag måste skicka in identifikation för att få åtkomst igen. Va??? Har haft kontot i 12år och stridit med riktiga pack genom åren, men aldrig blivit blockad från mitt eget konto. Dock förstod jag plötsligt preciiiis vad det handlade om...

I torsdags hade nämligen en idiot i en jobbsökar-grupp jag är med i gjort spam-inlägg i en annonstråd jag skapat. Jag bad honom vänligt, men bestämt att inte lägga sin spam i min tråd. Gång på gång fortsatte han att spamma och jag gjorde spamanmälan och anmälde till admin för gruppen. Det gällde nån skit där man betalar en registreringsavgift för att genom kod (metamaskar) få inkomster, men vet även att t.o.m Google plockat bort liknande appar från sin butik gång på gång och detta är då knappast är något som skulle godkännas för egna inlägg i gruppen. När jag sa till idioten att han får skapa egna trådar istället för att spamma andras, svarade han att han minsann skrivit massor av egna inlägg också. Gjorde en sökning i gruppen på hans namn och fanns inte ett enda inlägg från honom, men såg däremot att han spammat var och varannat inlägg med sitt skit. Igår morse såg jag att han satt en like på det svaret, men inget ytterligare svar. Några timmar senare blev jag istället blockad av Facebook! Blev han utkastad ur gruppen tro? Och letade skit om mig för att hämnas? Gissar att han inte hittade någon direkt info om mig alls (eftersom mitt konto på Facebook är rätt låst) och att han då valde att anmäla min profil för nåt skit istället, dvs gjort en ren okynnesanmälan. Jävla idiot!!!!! Gaaaah...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar