måndag 20 december 2010

Den läraren är smidig som ett kassaskåp

Jaha... Då var det klippt alltså? Minstingen frågade igår om det var ok att han berättade för sina kompisar att vi kanske ska flytta under lovet och jag såg inget konstigt i det. Mer än att vi troligtvis inte kommer flytta just under lovet då. Självklart kunde han väl berätta det!

Under eftermiddagen kom dock ett mail från hans klassföreståndare, adresserat till både mej och hans pappa, där hon undrade vad det var frågan om. Och menade att han låtit som att detta var nåt han "måste" men inte ville - trots att hon inte ens varit i närheten när han berättade??? Detta var tredje gången hon ställer till det för oss. Hur vore det om hon frågade den det gällde huruvida detta stämmer INNAN hon slår på trummorna? Inom en halvtimme efter det mailet bröt h-vetet loss och killarnas pappa hade ringt ett tiotal gånger inom några timmar. Fan! Varför kan jag inte få prata med honom först? Skolan har såklart ingen info eftersom jag inte vet hur det blir ännu. Jag måste ju diskutera saken med killarnas pappa först såklart! SKIIIIT!!!!

Skrev ett mail till deras pappa och förklarade att ingenting är klart ännu och att jag hör av mej när jag vet hur det blir. För han och jag måste naturligtvis diskutera det som påverkar honom!

Läraren svarade jag precis som jag kände, dvs att jag var jätteledsen över att allt nu troligtvis skulle bli problem och att jag tycker hon är fruktansvärt osmidig. Hon har sedan länge vetat att jag MÅSTE flytta och att situationen varit väldigt infekterad, då jag inte haft nåt att säga till om när det gäller detta. Och faktum är att manipulativa personer med stor vapenarsenal skrämmer skiten ur mej, varför jag hade velat ta detta själv och då betydligt varsammare. Skitkärring! (Fast det där sista skrev jag såklart inte.)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar