måndag 13 maj 2013

Tårtrester, hästar & vikingar

Firade killarna i helgen och har sen haft så fullt upp att jag inte ens lyckats få bort disken, men nu är i alla fall EN maskin diskad och det mesta av handdisken. Skönt!

Hästarna som ska gå på bete ihop släppte vi idag ihop i en hage med lite mer gräs i än den dom gått i hittills. Äntligen fick min gå ihop med kompisarna i hagen bredvid som hon suktat så efter! Ardennerkorsningen och den lilla ettriga ponnyn är ju inte direkt snälla mot henne och hon har ständigt bitmärken. Härligt att se hur hon snabbt accepterades av sina nya kompisar och sen gick mitt emellan dom i hagen. När jag var och tog in dom nu ikväll var det fortfarande dom hon verkade trivas bäst ihop med. :)

Men nu har jag inte mycket tid kvar för projekt vikingakläder! På fredag har vi vår upplevelsedag och då ska det vara klart. Redan på torsdagen ska vi dit och förbereda, så att det bara är att dra igång på fredagsmorgonen. Innan dess ska jag alltså förutom kläderna även ha fixat underhållningen. Hmmm... Hade tänkt musikinstrument, men det har gått sådär. Hoppas dock fortfarande att jag ska hitta min mungiga... Men vikingarna gillade visst att spela Kvarn, så jag får kanske försöka göra ett sånt?


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar