tisdag 1 augusti 2017

Prisvärd mobil kortläsare till mindre företag


När man ser sig runt lite istället för att låsa sig vid första bästa tanke som dyker upp blir det ibland bättre än det man först tänkte. Har en tid tänkt att jag måste skaffa iZettle till mitt lilla företag för att kunna ta emot betalning via kort. En del kunder vill nämligen inte alls betala via faktura och har då kommit med kontanter istället, vilket blir lite krångligt eftersom jag inte har någon kontantkassa i företaget. Likaså är det ett bra sätt att kunna ta betalt med på marknader etc. Jag har dock tyckt att iZettle blir lite dyrt för oss som har väldigt lite försäljning ännu, trots att dom inte har någon fast månadsavgift. I marknadsföringen låter det ju bra med 2,75% - 1%, men för att dom endast ska dra 1% krävs att du har en försäljning på minst 500.000kr/mån. Faktum är att alla jag känner som har iZettle i praktiken verkar betala just 2,75% och inget annat!

Idag hittade jag dock en konkurrent till iZettle och som inte använder sig av denna trappstegsmodell gällande avgiften. SumUp heter dom och tar istället 1,9% oavsett hur lite du säljer - trots att dom inte heller har någon fast månadsavgift. För att få lägre procentsats än så med iZettle krävs att du säljer för 114.000kr under en och samma månad! Alltså... Innan jag är upp i dom summorna (om det ens kommer hända) lär det vara mer än kortläsaren som behöver ses över, så det här var ju ett rätt lätt val. Beställde därför denna SumUp-läsare idag (med rabatt dessutom) och ser nu med spänning fram emot att få testa den. :)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar