måndag 1 april 2019

Ocker-veterinär som utnyttjar människor i sorg!!!


Idag har vi sorg... :'( Blev tvungna att ta bort katten pga återkommande epileptiska anfall - precis som förra katten alltså! Mycket märkligt faktiskt, för har haft katter hela mitt liv och aldrig varit med om att en katt fått epileptiska anfall tidigare. Och nu har båda mina senaste fått precis så, men enligt veterinären kan dom få så för att systemet (t.ex njurarna) lagt av. Annars har ju just dom två katterna det gemensamma att båda blev påkörda 2011, men för lång tid efter för att det skulle vara orsaken sa hon.

Hur som helst ringde jag vid lunchtid och bokade avlivning. Veterinären frågade om det gick bra att komma 1730 och då jag avvaktat sedan igår kändes det bra att få några timmar till för att säga hejdå. Yngsta sonen skulle komma med flickvännen för att hinna säga hejdå han också. Han som bara var bäbis när vi skaffade den katten... snyft...

Innan jag ringde hade jag försökt hitta info om vad det skulle kosta. Hittade inget på hemsidan, så kollade med lite olika djursjukhus etc. Vet att djursjukhuset i stan är rätt dyrt, så förutsatte att det inte skulle bli mer än så i alla fall. Jobbigt att inte kunna få klart besked i den ekonomiska frågan innan man bokar, men glömde helt bort att fråga när jag ringde.

När vi kom upp till veterinären var hon inte där!!! Vi fick vänta en kvart innan hon dök upp. Alltså... Hur ok är det när man kommer men en sjuk katt som ska avlivas? Avlivningen gick bra och njurarna var tydligen väldigt ihopkrympta, så det var nog där problemet låg. Men... Han var precis som alla mina tidigare katter 19år, så ganska väntat egentligen. Lika jobbigt ändå dock... :'(

Men när katten väl somnat in kom det riktigt frustrerande: hon tog nästan det dubbla mot djursjukhuset??! Av den enkla anledningen att hon bokat in oss på en tid precis efter jourtiden började - UTAN att berätta det! Vafan? Är det ens tillåtet? Jag väntade till måndagen för att slippa jourtillägg och då bokar ockerveterinären in oss när jourtiden börjar. Hur fasen ska jag veta att det är jourtillägg från kl 17 om hon inte berättar det? I fortsättningen blir definitivt något av djursjukhusen istället! Gaaaah... Som att inte läget var skit nog ändå?!!!


..X..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar