onsdag 1 januari 2020

Släktforskat lite igen...


Ancestry har haft några dagar gratis sökning i en del register som annars bara går att söka i med abonnemang, så passade på att gå igenom lite i mitt släktträd. Måååånga timmar blev det helt klart det här dygnet!

Rätt galet hur långt bak jag kommit i mina sökningar, bl.a tack vare att jag gick en högskolekurs i informationssökning för ett antal år sen, där vi använde just släktforskning som tillämpning. Känns nästan lite fusk att ha haft tillgång till en professor i ämnet när jag drog igång, men blev en bra start i alla fall. Och Burarna har jag visst på både mammas och pappas sida, men som tur är var det redan på 1400-talet den kopplingen finns och borde väl vara rätt utspätt vid det här laget. ;P


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar