onsdag 11 mars 2020

Myspys i stallet...


Hade insläpp ikväll i stallet, så kastade mig dit direkt efter middagen. En av ponnyägarna var där med sin dotter när jag kom, för dom hade varit och hopptränat. Dottern till hon som har ponnys som inte vill lära sig var hon bor och nån annan liten tjej var också där. Tror att dom varit med på hoppträningen och tittat, för dom åkte därifrån tillsammans när jag tagit in dom andra. Hon säger dock inte mycket i min närvaro, så blir inte riktigt klok på henne.

När hästarna väl var inne började jag som alltid med att sopa hela stallet ordentligt. Tycker det är såååå trist att behöva ha det grisit omkring mig i stallet och kanske är det nåt som sitter i från åren jag jobbade i elitstallarna på travet. Och säkert också för att jag har så mycket kaos omkring mig annars, så på jobbet och i stallet vill jag ha ordning och reda för att trivas.

Jag mockade, förberedde höpåsar etc och sen gick vi ner på ridbanan och jobbade lite. Idag satte jag ut koner för att skapa lite tankejobb åt fröken och hon verkade gilla det. Körde olika övningar med hjälp av konerna och då både i skritt och trav. Så fick lite motion själv på kuppen också! ;P

Sen blev det en stunds hårborttagning igen. Hårfällningen är i full gång och fröken har som vanligt en redig vinterpäls att bli av med. Blev en nätt liten hög och har på bara 3 dagar fyllt en påse. Ja, jag sparar fortfarande pälsen hon fäller!

Blev hela två timmar i stallet och när jag lämnade det var det såååå fint och välsopat. För ja, jag sopade såklart efter jag var klar också. =)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar