fredag 15 oktober 2010

Lastbilstime igen

Då var det dags att köra lastbil igen. Just precis - HÖHÄMTNINGSDAGS!! För att slippa stressa har jag hyrt den hela dagen imorron och tänkte passa på att köra lite bråte till returstationen oxå. Har ju bl.a en kyl/frys, nån tvättmaskin och en del byggskivor sen rivningarna i huset. Och en himla massa däck!!! Men har för mej att dom har begränsning på 8 däck per år och hushåll där nere, så... Ska bli skönt att ha lite mindre prylar att tömma innan flytten iaf!

Sen ska det lyftas hö. Blir väl ca 3 ton att lyfta för min del. Om jag inte har sån tur att nån kommer och hjälper mej. Bara att hoppas på tur då! Balarna väger sisådär 12-15 kg styck, så det är rätt drygt att lyfta i dom mängderna. Gym? Nänä... Behövs knappast va?
Vet förstås inte hur länge hästarna blir kvar här, men lika bra att fylla flaket när jag ändå hyr lastbil. I värsta fall får jag väl helt enkelt sälja vidare...

Men ikväll tänker jag inte göra ett handtag! Soffan och TV'n är precis lagom mycket aktivitet för nu. =)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar