lördag 9 oktober 2010

Pussel, pussel...

Hjälp vilket pussel det är att få ihop allt när man byter ort att bo på!

1. Huset ska säljas och helst inflyttning till ny bostad samtidigt. Måste ju ha nånstans att bo när jag flyttar härifrån och känns sådär att behöva flytta 2ggr med hela mitt bohag.
2. Måste hitta ett jobb på den nya orten, men kan ju inte börja förrän jag flyttat. Uppåt en 20mil enkel resa för att ta sej till och från jobbet är ju knappast aktuellt.
3. Hur gör jag med hästarna? Gamlingen ska få avsluta sina dagar här på gården, men jag kan ju inte ta bort henne förrän jag har nånstans att göra av den andra. Och jag kan inte heller flytta den andra förrän gamlingen tas bort. Hästar är ju flockdjur och måste ha sällskap!
4. Kidsen måste byta skola och vill helst inte göra det mitt i terminen. Som det verkar kmmer båda flytta med mej i alla fall, men gissar att det kommer bli strid om den saken. Den äldsta är dock gammal nog att själv bestämma, så det är den yngre som jag lär få bråka om. Men bara en tid i så fall, för till våren kan han oxå bestämma själv. Hoppar därför den striden tills allt är klart med själva flytten!
5. Det ekonomiska pusslet ska gå ihop oxå! Ytterligare ett skäl till att dubbelt boende inte känns aktuellt.
6. Alla miljoner prylar man samlat på sej genom åren måste gås igenom. Vad behålla? Vad kan säljas? Vad kan skänkas bort? Vad kan kastas? Och sen fotografering och annonser på det som ska säljas. Eller ska vi kanske ha en redig garageloppis? Kan jag få iväg det som ska kastas själv eller måste jag hyra en container (jättedyrt ju)?
7. Ju mer jag hinner med resterande fix på hus etc, desto mer kan jag ju få ut och desto lättare kan jag få iväg huset. Håller nu på med lilla toaletten, där jag rätat ut en vägg (snart klart), satt upp innevägg där det endast varit byggplast över isoleringen tidigare och sätter upp väv och målar allteftersom. Bra om jag hinner fixa taket oxå...
Osv, osv...

..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar