tisdag 7 februari 2012

Murfys lag?

Då var det sista dagen för ombesiktning idag. Tändspolen bytte jag straxt efter förra besiktningen och för några veckor sen fick Mekonomen-verkstan fixa länkarmslagringen (då jag blev anfallen av deras dörr!!). Ytterligare en tändspole fick jag byta veckan efter den första, men sen har det funkat. Därefter har jag skjutit på både lampbyte och ombesiktning in i det sista, trots att bilen funkat perfekt i övrigt. Nu var det bara att ta tjuren vid hornen och byta den bökigt placerade lilla lampan och därefter ge sej iväg till besiktningen.

Efter många om och men lyckades jag till sist få loss lampfästet och byta lampan. Skjutsade ena sonen till sin orientering innan min besiktningstid. Allt frid och fröjd så långt, bortsett från att jag inte gillar att komma till besiktningen med bilen otvättad. Men, men... Kylan lockade inte till tvätt av bilen, så det fick bli så ändå!

På väg till besiktningen började motorlampan blinka. Jag stannade bilen, slog av tändningen och slog på den igen. Nu hade den slocknat. Trodde jag ja! Efter en liten stund tändes en igen och nu med fast sken. NEEEEEJ!!!!! Inte igen!

Och mycket riktigt... Killen på besiktningen kollade felkoden och det var nu i en av dom två cylindrar jag inte bytt hittills som det felade. Fan! Är tändspolarna inställda på att gå sönder inom ett år efter garantin gått ut eller???? Grrrrrrrr!!!!!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar