fredag 24 mars 2017

Blir inte alltid som man tänkt...

Idag hade jag uppföljningsmöte på sonens skola. Hade när jag ändå skulle dit sett ut två utställningar i närheten som jag tänkt passa på att se. Vi har nämligen i uppgift i pågående kurs att göra lämpliga kulturstudier och dom två jag sett ut var bra relaterade till det jag gör. Den ena handlade om Norrköpings storhetstid som textilstad och den andra jämför smycken från barocken med dagens smycken. Men... Det blir som sagt var inte alltid som man tänkt!

Sen sonen fick ny medicin för en vecka sedan har dess vakenhetseffekt tyvärr gjort att han knappt sovit sen dess. Hans läkare har såklart lägligt nog åkt på semester och går inte få tag på. Sonen har själv åkt till psykakuten i hopp om att få hjälp att sova, men hans läkare hade tydligen skrivit in i journalen att ingen fick röra hans mediciner och fick därför ingen riktig hjälp. När jag pratade med dom tyckte dom att jag skulle åka med honom dit istället, varför vi alltså tillbringade hela eftermiddagen idag på psykakuten. Hjälpa honom ville dom dock inte! Alltså... Skulle han verkligen behöva hamna i psykos innan han kunde få hjälp??? Efter många om och men fick han i alla fall pausa den nya medicinen tills hans läkare går att få tag på igen. Sova MÅSTE han ju liksom!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar