tisdag 10 september 2019

Mönster och försäljning på amerikanska marknaden


Åh, vad roligt! Lantbrevbäraren tutade glatt utanför när han kom idag, för han hade med tapetprov som jag beställt. Och det var verkligen superfint, så tänkte abslout aktivera det i butiken direkt.

Fast självklart stötte jag på patrull! För att aktivera butiken var förklarligt nog tvungen att godkänna säljarvillkor etc, men då företaget även har kunder i USA skulle även ett helt obegripligt dokument fyllas i. Orsaken är att Sverige har ett handelsavtal som innebär att företag som har sitt säte här och heller inte har amerikanska delägare inte ska behöva betala skatt i både Sverige och USA, vilket såklart är bra. Men dokumentet är allt annat än lättbegripligt! Försökte googla hur att göra, men alla svar som lät lovande i ingressen visade sig såklart vara advokater som gärna tar uppdraget att hjälpa till med detta. Morr!!!

Jag har försökt fylla i formuläret tidigare, men gett upp varje gång. Idag kände jag att det var ett måste för att få en chans att få det hela att fungera. Många svordomar och grymtanden (läs skrik rakt ut!) fick jag till sist till det. Dokumentet är nu ivägskickat, men antar att det ska godkännas för butiken får jag fortfarande inte igång. Ska försöka få iväg formuläret även till det andra företaget som behövde det också, nu när jag åtminstone tror jag kommit på hur det ska fyllas i. Sen kommer det såklert rulla igång med en väldans fart - right? Haha...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar