onsdag 11 september 2019

Sopvikt på chans eller?




Det där med viktbaserad sophämtning som vi har, tycker jag är väldigt bra. Jag får liksom i snitt bara ihop 1-2 små påsar sopor på två veckor. Dock har det stört mig att det emellanåt stått på fakturan att jag ändå haft 5-6kg, vilket absolut inte kan stämma. Ja, jag bor längs en väg och det SKULLE teoretiskt kunna vara så att någon stannat och tömt bilens sopor hos mig - om det inte vore för att jag aldrig ens lägger ut mina ynka sopor förrän sopbilen är på ingång. Nå't måste alltså vara knas med vägningen har jag känt och därför sedan en tid vägt påsarna jag lagt ut, för att kolla om det bara är inbillning att jag faktureras för mer än jag slänger. Och ja, det har INTE stämt!

Förra gången kollade jag därför ut när sopgubben var här och konstaterade då att han först vippade på tunnan som om han skulle dra iväg den, men lyfte sen på locket och sträckte sig ner i tunnan och plockade upp säckarna istället för att dra den till bilen. Hmmm... Väger inte bilen tunnan för att veta vikten?

Idag tog jag därför en bild när han åter igen dök ner i tunnan och plockade upp påsarna istället för att dra iväg tunnan. Måste nog ta tag i detta!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar