onsdag 17 april 2013

Hur mår han egentligen?

Hm... Ja, nåt är helt klart fel när det gäller min vän. Jag var förbi hos honom en liten stund och när jag började berätta om vad som händer nu gällande min mamma, avbröt han innan jag hann säga hela ordet cellgifter och började prata om det hemska med "super fluor" i tandkräm??? Jo, för det hade tyskarna uppfunnit under 2:a världskriget! Vänta nu... Flour är ett grundämne - vaddå uppfunnit? Jo, men dom kom på att man kan kontrollera människor med fluor. Men fluor är bra för tänderna, men man ska såklart inte svälja! Och näe, några som helst belägg för det han säger finns naturligtvis inte.

Fakta fluorförgiftning: Akuta symtom är sällsynt. Vid långvarigt dagligt intag av fluor ses symtom som allmän svaghet, diarré och aptitlöshet. Finns även teorier om att MS kan ha någon koppling till fluor. Likaså kan barn som får i sig flour i längden utveckla både leukemi och skelettcancer. Dessutom kan barn även bli hyperaktiva, få försvagat immunförsvar, bli överviktiga och få eksem. Man har även sett tecken på försämrad tandhälsa hos personer som fått i sej fluor och inte bara sköljt munnen med det. Tänderna mår alltså bara bra av fluor om man INTE SVÄLJER ner det. Men finns det något av detta som skulle kunna fungera kontrollerande? Nope.

Och oavsett vad man tror om detta; inte en enda empatisk kommentar om min mamma - utan tillsats av flour är det han börjar prata om???? Känns det normalt för en vän som i vanliga fall bryr sej jättemycket?

Så tyvärr tror jag min oro tidigare är minst sagt befogad... fan...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar