onsdag 5 juni 2013

Magic Bullet borde kanske vara licensbelagd?

Magic Bullet är nog ett av mina mest använda köksredskap, men igår hände nåt som inte ens ska kunna hända. :(

Jag skulle göra smoothie till mej och killarna. Använde mej av kannan och dubbelknivarna och mixade ner passionsfrukt och jordgubbssylt i en halvliter yoghurt. När jag lyfte av kannan från motordelen fortsatte den hårda och rätt vassa rotordelen som driver knivarna att snurra, trots att motorn ska stanna då man lyfter av behållaren man använder. Jag ryckte då tag i motordelen och fick på nåt sätt in pekfingret vid rotorn, vilken såklart skar rakt ner i fingret. Satan vad ont det gjorde!!!!

Tryckte tillbaka biten av fingertoppen som hängde på trekvarts och tejpade med kirurgtejp. Det gällde att skynda sej medans "kroppsmorfinet" verkade, eftersom jag förstod att det skulle göra ännu ondare sen. Frågan var förstås om jag skulle fixa att köra till sjukhuset? Började nämligen känna mej illamående...

Med armen i högläge åt jag därför min smoothie innan jag bestämde hur att göra. Det började bulta allt hårdare i mitt hettande finger, men klarade mej från yrsel, så jag slängde på mej lite kläder och körde till sjukhuset i alla fall. Tog med både kaffe, frukt och en bok med erfarenhet av hur länge man brukar kunna få sitta på akuten. Men... 

När jag kom blev jag igenkänd i receptionen. Sen tog det inte mer än max 10 min innan jag var inne! Kanske börjar räknas som VIP-patient efter alla turer med yngsta sonen? =P 

Efter att sköterskorna tagit temp, blodtryck och puls (allt lite högt) och till sist lyckats pilla bort tejpen, konstaterade läkaren att min snabba insats med att tejpa fått fast toppen riktigt snyggt. Han valde därför att inte sy. Jag har som det verkar skadat nerverna, men senorna verkar klarat sej. Fick därför klara mej med en ordentlig omläggning och instruktioner om hur att hjälpa nervåterväxten på traven när såret väl har läkt. Har jag otur kommer jag få leva med visst känselbortfall, men till viss del växer tydligen nerverna tillbaka.

Men shit vad jobbigt det är att sakna ett ynka pekfinger!!!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar