tisdag 3 december 2013

Vad är det för fel på vissa bilister?

Vilka stjärnor det finns! När jag körde hem ikväll hade jag en bil med släp som låg framför och stoppade upp. Snart hade det blivit en liten kö bakom, men så småningom svängde bilen med släpet av till höger och jag började accelerera upp hastigheten. Då får snillet som är bakom mej för sej att köra om - trots att vi har möte och jag redan påbörjat fartökning! Idiot!!! Jag blinkade med helljusen för att markera. Då slår han på typ dimbakljus, men på båda lysena. Mycket irriterande och inte körde han särskilt fort heller. Skulle bara spela rysk roulette för att ligga först i kön tydligen. Vad är det för fel på folk egentligen? Eftersom han inte släckte sina irriterande bakljus drog jag på helljuset i förhoppning om att han skulle fatta vinken. Men icke. Istället började han bromsa och köra ännu långsammare. Antog att han skulle svänga av efterom han saktade in (avfart till höger) och påbörjade därför en omkörning. När jag var jämsides ökade han istället farten igen! Vafan??? Vad har en del för problem egentligen? Typ prästkrage hade han dessutom! Hmmm... Tryckte till på gasen och drog iväg. Då började han blinka med hellyset, men halkade efter lite och jag var straxt därefter vid min avfart och svängde. Och vad gör väl människan? Jo, tutar som en galning! Vilket sicko!!!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar