söndag 15 december 2013

Vilken ruckad vecka!!!!

Dom här slutveckorna på terminen är verkligen inte latmask-veckor i alla fall! Förra veckan var det ju formgivningsprojektet som tog all min tid, men denna hade jag flera ämnen och slutuppgifter att fokusera på och började veckan med en nät-tenta.

Tentan förstod jag redan innan att den skulle kunna bli klurig att få till, eftersom läraren är totalt oorganiserad och inte direkt ger oss dom redskap vi behöver för kursen. Och mycket riktigt... Frågorna i sej var nog inte problemet, men tiden hon avsatt! Det var totalt 120 frågor och vi fick lika många minuter. Hade kanske inte varit ett problem, om inte varje fråga låg på en egen sida och man därför blev tvungen att "bläddra" till nästkommande fråga. Lärplattformen funkar nämligen sådär när det gäller sidbyten - tar minst 15-30 sek varenda gång! Det innebar alltså 30-45 sek per fråga och en del av dom bestod dessutom av över 5 delfrågor. Helt enkelt en matematik som inte gick ihop! Och ja, det blir omtenta för min del.

Därefter hade jag 3 rapporter i design-kursen att skriva denna vecka. En av dom påbörjade jag redan innan formgivningsprojektet, eftersom det var en design brief och jag använde mej av just den för mitt formgivningsprojekt, så den var jag klar med på onsdagen. Litteraturrecensionen hade jag också påbörjat och blev klar redan på tisdagen. Bara en kvar att lägga resten av veckan på - kanon!

Trodde jag ja!

På torsadgen fick jag världens tryck över bröstet, yrsel, stickningar under vänster arm och en konstig "halsbränna". Tog ett glas vatten och la mej för att försöka slappna av. Får jag stresshjärtklappning brukar det nämligen hjälpa, men nu fick jag istället världens frossa och kände det som om jag hade en isklump i bröstet. Vad är det som händer egentligen? Datorn stod bredvid soffan, så jag knappade in mina symtom och googlade.... hmmm... Rätt genomgående blev rådet 112 och akuten! Så det blev till att tillbringa tid i en sjukhussäng istället för rapportskrivning. Tack och lov verkade det inte vara något allvarligt och trycket släppte efter nån munspray jag fick. Dessvärre fick jag huvudvärk av den som varade till igår kväll typ. Sent fredag em fick jag åka hem igen. Väl innanför dörren hemma höll jag dock på att svimma, men det gick över rätt snart. Seg, trött och med en diffus känsla fick jag däremot inte ett dugg gjort under lördagen. Vad det egentligen var?? Vet inte... Brustet hjärta kanske?

Idag var det alltså bara att ta tjuren vid hornen ordentligt. Hade åtminstonde funderat lite kring ämnet jag valt, men själva resonemanget som skulle skrivas och alla hänvisningar som skulle letas referenser för fick göras i ett rasande tempo. Men jag hann!!!! Med hela 2 min tillgodo klickade jag på sänd-knappen! Dessvärre hann jag inte korrläsa, så jag hoppas det inte var alltför mycket konstigheter.

Nu är det bara att försöka komma ikapp det jag inte hunnit med i juridiken och att skriva sista rapporten. Den har jag bara bestämt ämne för och har en del grävande att göra innan... pust...

Härliga veckor som sagt var...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar