torsdag 24 september 2015

#FunFabLife dag 6

Idag var det manifestation av det goda livet som gällde, eller snarare av det goda i livet. För varje dag har vi åtskilliga små saker i våra liv som är värda att lyftas och uppmärksammas. Om det så bara är hur ovanligt gott kaffet smakar eller solen som skiner på oss...

Ok, men vilken sak kan jag manifestera lite extra från idag? Tror det får bli glädjen över dagens första försök att arbeta i metall. Vi skulle prova tekniker att göra mönster i metall och av detta göra något enkelt som t.ex en nyckelring. Nyckelring? Jag vill ju göra en ring, tänkte jag. Höftade sedan lite hur lång biten behövde vara för att räcka runt fingret jag ville ha den på och klippte sedan till, innan jag bearbetade min metallbit. Teknik för att forma metallen hade vi dock inte gått igenom, så det blev till att improvisera med hjälp av en tång. Och det blev kanonbra! Passade dessutom perfekt på fingret jag tänkt mej. Wohooo!!!

#FunFabLife-utmaningen dag 6 = check! :)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar