fredag 1 mars 2019

Ingen som fyllt på vatten i veckan?


Igår när jag tog in hästarna var det typ tomt i vattentunnorna ute - trots att jag fyllde dessa fullt i måndags och det varken är särskilt varmt eller torrt ute. Hela 11 hinkar fick jag släpa ut för att fylla upp tunnorna - varav 7 hinkar bara i den som inte är uppvärmd. Generellt dricker dom helst inte i den uppvärmda, dels smakar nog inte vattnet lika gott där och dels står den i ett hörn och som gjort för att få sig ett hugg eller en känga av nån av dom andra. Alltså... Normalt behöver jag fylla ca 2-3 hinkar den här tiden på året, så gjorde mig rätt frågande. Men idag, när det var jag som skött den biten igår, så behövde jag bara fylla 2 hinkar igen. Helt klart att ingen som fyllt på dom två dagar jag inte tog in alltså! Hm...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar