torsdag 28 februari 2019

Klarna förnekar sig visst aldrig!


Skulle beställa etiketter och hängtags till företaget idag och summan inklusive frakt slutade på 333kr. Väljer betalsätt betalkort och slussas vidare. Nu får jag upp en ruta för kortbetalningen - 334kr??! Varför det? Ja, det handlar bara om en krona, men sånt här gör mig vansinnig så jag försökte fråga i butikens chatt ang detta. Klockan var dock mycket, så var nog obemannat där. Medan jag väntade upptäckte jag däremot att det var idiotföretaget Klarna som stod för butikens kortbetalningar och då insåg jag var felet såklart låg. Tittade efter andra betalalternativ och såg då att jag kunde välja PayPal istället, så det gjorde jag - och betalade med kort den vägen istället och då blev det minsann 333kr såsom det stod på ordern. Jädra lurendrejföretag som skaffar extraintäkter genom tvivelaktiga metoder gång på gång. Anmälningarna mot Klarna har enligt uppgift fördubblats under 2018, så fattar inte att man vill använda deras tjänster överhuvudtaget. Grrrr...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar