lördag 5 juni 2010

Flyttförbereder, men packar inte än...

Så har min vackra bondpion slagit ut. Blir så glad när trädgården frodas, men känns vemodigt att behöva lämna den. Men som jag brukar säga, det är nog någon mening med det här och blir nog nåt ännu bättre istället!

Snart är jag färdig med renoveringen av andra köksfönstret. Blev ju lite akut med att få ordning på alla projekt här och höja allmän-intrycket innan mäklaren kan värdera och fotografera det här bygget. Här har man bott i ett renoveringsprojekt som sakta, sakta blivit allt trivsammare. För fort har det inte gått, då jag varken haft en massa pengar eller hantverkare som underlättat. Men nu när man lämnar stället ser man minsann till att få ordning... hmmm...

Sen har jag alla ju prylar och pinaler jag måste gå igenom! Hjääälp!!! Har bott här i över 13 år nu och det blir lätt en del man samlar på sej. Ändå har jag sen skilsmässan ändrat mitt sparbeteende och slängt/gett bort/sålt en hel del, men ändå... Flyttar är klart hälsosamma för utrensningens skull!

Är visning på en hel del intressanta objekt den här helgen, men eftersom dom är LÅNGT bort var jag tvungen att välja vilken av dagarna jag skulle satsa på. Blir många timmar i bilen ändå! Imorgon visas ett av mina favoritobjekt just nu: Ett inte så stort hus, men med ljus och fräsch inredning som får det att se större ut (på bilderna i alla fall). Intill finns både gäststuga och bastu, vilket genast utökar boytan. Och bastu är ju alltid nice...

Men måste få till en deal med banken oxå. Det här stället är ju inte sålt ännu!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar