fredag 25 juni 2010

Midsommar...

Så har nu min första semester börjat. Med midsommarafton och allt. Denna magiska helg som traditionsenligt ska firas med dom man tycker om - vänner, familj, kärlek...

Men istället härjar jag på som vanligt. Röjer, målar och saknar mina kära. Mina föräldrar och bror med familj vill att jag kommer till landet. Fast klockan är nu redan tre, då jag trött efter ett långt samtal med en av mina systrar inatt sov ända till halv ett idag. Detta är å andra sidan är det inte helt ovanligt för min del då det är första semesterdagen. Har lixom för vana att börja mina semestrar med att verkligen sova ut! Sen är jag redo för semestern... Fast tanken på att sitta ett antal timmar i bilen för att ta mej till landet känns sådär lockande när inte kidsen är med. Bättre att försöka få klart här, så jag kan sälja och flytta till ett framtida paradis istället! Sill och potatis kan jag ju äta ändå. Och med lite vin till går kanske röjandet lättare?


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar