måndag 5 juli 2010

Duger inte alla kunder för mäklarna?

Är inte mäklarna till för att hjälpa säljarna att hitta kunder? Då borde dom kanske lära sej lite om kundservice först?

I tisdags var jag iväg på en hustittar-tur och fick sent omsider tag på mäklaren till mitt favoritobjekt. Stället har inte haft några öppna visningar, utan man måste boka och eftersom jag nu skulle till orten hoppades jag att jag skulle kunna få en visning. Men ja, det var en chansning eftersom det var så nära inpå jag fick tag på honom. Han var själv inte på orten, men gjorde ett försök att få säljaren att visa istället. Tyvärr gick det dock inte. Han lovade då att han skulle se till att visa nästa gång jag kom dit - bara jag skickade ett mail så snart jag visste när det skulle bli.

På onsdagen fick jag veta att min dotter tänkte hitta på nåt med småbrorsorna på söndagen och såg då att ett annat av mina favoritställen hade visning den dagen. Toppen, tänkte jag, då kan jag maila mäklaren om det. Sagt och gjort. Sent på onsdagen skickade jag ett mail via länken på mäklarsidan (på samma sätt jag gjort tidigare). Tanken var att mäklaren då skulle ha mailet då han kom på torsdag morgon.

Men... Inte ett ljud?? Varför? Ringde på fredag förmiddag och fick då tag på mäklaren. "Mail? Det har jag inte fått!" fick jag till svar, men han lovade att kolla med säljaren och återkomma. Jag undrar bara NÄR? Inte ett samtal och istället la han under lördagen ut objektet även på Hemnet. Hm... Varför kan man ju undra, när han inte ens vårdar dom potentiella köpare som redan finns?

Och här hemma fortsätter den ena skönheten efter den andra att slå ut. Känns sådär att lämna den här trädgården och behöva slåss med mäklare som inte verkar vilja sälja. Kommer min mäklare bete sej lika illa när det gäller försäljningen av mitt hus? Jag vill ju att han eller hon gör ALLT för att få det sålt - därför jag anlitar en!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar