tisdag 27 juli 2010

När man bor såhär...


Hjälp vad krångligt det blir när man bor såhär och måste åka kommunalt till och från jobbet. Till jobbet var det inget större problem, mer än att jag fick starta 45 min tidigare än när jag åker bil. Men hem...

Var tvungen att handla lite, för jag hade inte ens frukost hemma. Tänkte inte på att jag först fastnat på jobbet med ett kundärende och inte hade så mycket tid. Därför missade jag bussen jag tänkt ta hem - vilket ställde till det! När jag sen skulle byta buss visade det sej därför vara två timmar tills nästa buss. Skit oxå!

Satte mej därför och läste vid hållplatsen, men fick snart sällskap av en pratsjuk alkis. Försökte markera att jag ville vara ifred och läsa, men jag har lite svårt att inte svara när nån bara försöker vara social. Han var ju inte otrevlig... Så när bussen, som skulle vända en hel mil ifrån mej, kom hoppade jag på. Bara för att få va ifred! Haha...

När jag sen skulle få vänta en halvtimme, tänkte jag att jag går en liten promenad, men jag hann inte så långt innan jag upptäckte fullt med hallon lite in mot skogsbrynet. Mums! Alldeles fullt av dessa röda godsaker och hittade både svarta vinbär och röda krusbär oxå. Måste funnits ett hus med en tomt där tidigare. Gott var det iaf!

Nästa buss tog mej bara en halvmil till, men tänkte att jag får väl gå sista halvmilen. Bra tänkt, om vi bortser från att jag ångrade bittert att jag köpt en 2-liters juice istället för 1-liters. Påsen kändes bara tyngre och tyngre. Men när jag kommit halvvägs stannade en bil och frågade om jag ville åka med. Det var en granne som varit till affärn fram och tillbaka och sett mej redan då han åkte åt andra hållet. Ååh, vad bra när man bor såhär och har missat sin buss. För inte hade man vågat åka med nån som stannar och erbjuder skjuts annars!


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar