fredag 2 juli 2010

Loppis på lördag


På lördag blir det loppis här på orten. Och naturligtvis har jag bokat in mej på en plats - har ju oändligt med prylar att bli av med! Kidsen är oxå engagerade i detta och har med stor iver rensat i sina rum. Tror vi får satsa på ett helt bord bara till deras pinaler. Tanken att få pengar för sakerna dom gör sej av med lockar uppenbarligen mer än att ha det lättstädat. Surprice? Nääe...

Själv har jag först och främst rengjort alla hushållsprylar efter gubben som bodde här innan mej. När vi flyttade in öste vi bara ner alla hans grejor i plastsäckar som ställdes ner i verkstaden - "för att gås igenom senare" som det då hette. Haha... Det var 13 år sen! Inte förrän förra sommaren tog jag tag i dessa säckar. Mycket hade då gått sönder etc och slängdes då jag väl gick igenom sakerna, men det som var helt tänkte jag då att vi kanske kunde sälja. Och ja, en del har sålts på Tradera och en del skänktes till skolans loppis. Men nu ska vi äntligen göra slag i saken och bli av med detta. Och efter ordentlig rengöring upptäcktes en hel del godsaker, så det här ska bli kul. Nu ska jag ge mej på vindsförrådens gömmor... :)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar