söndag 25 juli 2010

Helgarbete...

Så var den helgen över! Helgen när jag hoppats få se drömhuset invändigt. Huset som mäklaren sålde utan att visa... bläääää...

Hittade bara ett intressant hus som var visning på i helgen och det var inte sådär perfekt - framför allt inte lägesmässigt - så det kändes lite onödigt att åka på långtripp bara för det. Har ett par ställen till som är intressanta och är det som var visning på idag kvar får jag försöka få en extravisning när jag åker för att titta på dom.

Tänkte att jag får se till att få klart ute istället. Och så REGNADE det!! Har inte regnat på hela sommaren och så ska det naturligvis regna när jag planerat målningsarbete ute? Hm...

Tur att jag har lite annat att fixa här också. Så nu är iaf all panel i köket på plats och målad. Sista sockelbiten är grundmålad och ska bara slutstrykas innan jag kan sätta dit den. Håligheterna vid sidan av spiskåpan igenspacklade och målningen där påbörjad. Stor del av prickorna i hallen är fogade. Dörrfodren i farstun är målade. Väv är nedriven. Div papper och tidningar är bortrensade. Hus har letats vidare efter. Mängder av tvätt är tvättad. Och nu ikväll när det inte regnade längre körde jag en vända med trimmern.

Men har faktiskt unnat mej ett par filmer oxå! Ovanligt nog utan att somna ifrån dom...


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar