fredag 23 juli 2010

Skitmäklare!!!!!

Han lovade i omgångar att fixa en visning till mej, men hörde sen inte av sej. Och nu är mitt drömhus borttaget från Hemnet! Sålt, antar jag... buuuu... Undrar om säljaren ens fick veta att jag var intresserad?

Får deja vù-känsla av detta... Förra gången jag letade bostad råkade jag ut för två rötägg som titulerade sej "mäklare", men som absolut inte gjorde det JAG förväntar mej av en mäklare. Vid första tillfället hade vi hittat ett riktigt "pepparkakshus". Urgulligt rött hus med massor av snickarglödje. Huset var byggt på 1700-talet och renoverat och utbyggt i omgångar. En nybyggd stallbyggnad fanns på tomten och allt skulle enligt mäklaren vara ok för att ha häst där. Vid närmare kontroll visade det sej att stallbygget var ett svartbygge och säljaren hade både fått betala vite och ålaggts att riva byggnaden. Blev värsta rabaldret på Byggnadskontoret när det kom fram att byggnaden var kvar och att mäklaren påstått att det var grönt att ha häst där... Hoppsan! Mäklaren, som för övrigt var välkänd och ibland syntes i TV, blev straxt efter den incidenten utesluten ur Mäklarsamfundet.

Nästa incident gällde en liten gård där säljaren var angelägen om att köparen helst skulle ha hästar, så att gården dom byggt upp skulle få leva vidare. Vi ville komma i kontakt med säljaren för att kunna göra en överenskommelse, men mäklaren informerade aldrig säljaren om detta. Istället sålde han stället till en bekant, som efter köpet rev alla byggnader och byggde lägenheter! Jag var i kontakt med säljaren efter det och han var tvärförbannad på denna mäklare och blev än mer irriterad över att vi inte fått kontakt innan. Jag hade ju hästar! Han lovade anmäla mäklaren pga hur han misskött försöljningen. Undrar hur det gick förresten?

Men tillbaka till drömhuset... Det vackra som var renoverat precis i min anda. Med stall. Och pool. Och som låg så bra till enligt mina önskemål. Mailade skitmäklaren direkt igår kväll när jag upptäckte hur det låg till. Var ju egentligen för att höra om han kunde fixa visning i helgen jag skulle maila, men upptäckte då att objektet tagits bort. Skit oxå!

Inget svar på mailet heller. Men jag har tagit fram kontaktuppgifter till säljaren oxå, så jag ska ringa honom och höra vad som hände. Har mäklaren fulat ska han såklart få betala för det.

Den mäklaren vet förstås inte vem han har att göra med... ;)


..X..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar